Forretningsbetingelser
Fragt
Vi tilbyder dag til dag levering for leverancer i Danmark. Hvis en vare er midlertidig udsolgt er leveringstiden mere end 3 dage. Alle produkter leverer vi fragtfrit i Danmark.
Vi afsender varen samme dag, ved bestilling mandag-fredag inden kl. 16:00.
Levering i Danmark sker med PostNord via hjemmelevering eller nærmeste pakkeshop. Ønskes levering til en specifik pakkeshop, skriv blot det i bemærkningsfeltet eller kontakt den ansvarlige for din ordre. Du får besked på sms/email, når pakken er på vej.
Udover levering i Danmark leverer vi også til hele verden. Leveringsomkostningerne for internationale leverancer beregnes efter, at ordren er lagt. Hvis det tilbud vi indhenter på fragt ikke er tilfredsstillende for dig, kan ordren frit annulleres.
Du er naturligvis også velkommen til at afhente varen i vores fysiske butik i Frederikshavn. Kontakt os for specialpris på fragt og mulighed for momsrefusion.
PriceRunner Købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Bliv gratis medlem på PriceRunner
PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, ødelagt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som privatperson.
Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende brugervilkår.
Betaling via EAN-nummer
Hos Lyd og Billede Specialisten accepterer vi betalinger via EAN-nummer.
For at betale via EAN-nummer bedes du kontakte os.
Fortrydelsesret / Ombytningsret
Hvis du fortryder dit køb, har du 30 dages ombytningsret og 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.lbs.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Fortrydelsesretten løber som nævnt fra den dag, hvor du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på fx en helligdag, lørdag eller søndag, så forlænges fristen til den følgende hverdag. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, og varerne leveres enkeltvis eller i flere partier, så starter fristen fra dén dag, du har modtaget den sidste vare eller parti.
Du har mulighed for at fortryde købet efter varen er taget i brug, men du må kun håndtere varen på en sådan måde, at du kan fastslå varens art, egenskaber og måden den fungerer på. Hvis du har testet varen på en anden vis, så hæfter du for en værdiforringelse.
Ønsker du at benytte dig af din fortrydelsesret, så finder du standard-formularen til fortrydelsesretten her. Du kan også gøre brug af fortrydelsesretten ved at skrive en utvetydig erklæring til os senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Det kan du gøre via følgende mail: kundeservice@lbs.dk.
Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Du har som nævnt 14 dage til at gøre krav på din fortrydelsesret efter varen er modtaget. 14 dage efter den dato, hvor du har givet os besked om dit krav på fortrydelsesretten, har du 14 dage til at refundere varen til os.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Lyd og Billede Specialisten
Maigårdsvej 2 C
9900 Frederikshavn
Du bedes bruge PostNord ved returnering af varer, da de forsikrer varens værdi. Pakken skal leveres på vores adresse, vælg derfor ikke levering til pakkeshop. Husk at gemme tracking-nummeret og pak varerne forsvarligt ind, for du har ansvaret for varen, til den ankommer til vores lager.
Du betaler selv for udgifterne ved returnering af varer, som du fortryder.
Returnering af varer
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb retur, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Den eneste omkostning du har, når du fortryder et køb, er fragten retur til os.
Bemærk:
Du kan miste købsbeløbet helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet. Det gør sig eksempelvis gældende, hvis:
- Du har reelt taget varen i brug
- Den er blevet beskadiget, imens du har haft ansvaret for varen
- Du har håndteret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at kunne fastslå varens art, egenskaber og måde at fungere på
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen for at gøre ekspeditionen hurtigere samt en udfyldt returformular (Du finder standard-formularen til fortrydelsesretten her).
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalinger modtaget fra dig 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamation
Hvis der er noget galt med varen
Når du handler på www.lbs.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os.
Varen skal sendes til:
Lyd og Billede Specialisten
Maigårdsvej 2 C
9900 Frederikshavn
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi behandler sagen inden for 14 hverdage fra den dag, du sendte pakken.
Vi sender en mail, når en kunde fortryder eller reklamerer.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Nyhedsbrev
Du kan tilmelde dig nyhedsbrevet hvor du ca. en gang om måneden vil modtage mails om nye produkter, kampagner, tips og idéer og lignende. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på afmeld-linket i alle mails, som vi sender ud eller på forsiden af www.lbs.dk. Hvis du støder på problemer med at afmelde dig fra vores nyhedsbrev, beder vi dig om at sende en mail til 9900@lbs.dk Vi vil sørge for, problemet bliver løst så hurtigt som muligt.
Din mailadresse vil ikke blive videregivet til tredjemand.
Sikkerhed
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på www.lbs.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Lyd og Billede Specialisten og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige på www.lbs.dk er Laust Nielsen, indehaver.
Hvis du skal have en vare indstalleret eller leveret gennem os, har vi brug for at registrere dine oplysninger således, at vi får udført den tjeneste, du har bestilt. For leveringstjenester vil vi også registrere information om leveringsforhold på din adresse.
Lyd og Billede Specialisten har indgået et samarbejde med forskellige tredjeparter, som udfører leverings- og installationstjenester på vores vegne. For at de skal kunne udføre tjenesten, deler vi de nødvendige personoplysninger med dem. En af disse samarbejdspartnere er Klarna der digitalt får tilsendt kundes navn, adresse, e-mail, og telefonnummer for at sikre levering direkte til din adresse selv om det er betalt af os. Læs mere om Klarnas betingelser her: Klarnas fortrolighedsmeddelelse
Hvis du har bestilt et Samsung-produkt hos os, deler vi også dine oplysninger med Samsung Electronics Nordic AB, der behandler dine personoplysninger i egenskab af vores databehandler for at kunne lette leveringen af det bestilte produkt direkte til dig fra Samsung.
Som registreret hos www.lbs.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Lyd og Billede Specialisten via e-mail kundeservice@lbs.dk.
Cookies
På www.lbs.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på www.lbs.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere www.lbs.dk
Ordrebekræftelse
Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Lyd og Billede Specialisten har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, du har bestilt.
Leasing
Privat- og erhvervsleasing
Med Lyd & Billede Specialisten leasing får du samlet alle udgifter, der er forbundet med serviceomkostninger, finansiering og afskrivninger i en samlet månedlig ydelse. Du slipper således for bekymringer der er forbundet med uforudsete udgifter.
Leasing giver dig foruden den økonomiske sikkerhed også mulighed for at sammensætte leasingaftalen så den passer til netop dit behov. Det gælder både leasingsperioden og fornyelse men også muligheden for tilvalg af ekstraudstyr som tilbydes under attraktive vilkår.
Læs mere om muligheden for leasing her
Vi matcher laveste netpris
Du får dine produkter til laveste netpris i butikken.
Skulle du mod forventning finde det ønskede produkt billigere et andet sted, står vi klar til at matche den pågældende pris.
Prisen skal bare være fundet på en danskejet webshop eller i en dansk butik og være leveringsklar. Varen skal være identisk, og med samme serviceydelser.
Du skal bare kontakte vores fysiske butik for bestilling og fortælle hvor du har fundet prisen billigere.