Konstant udfordrer sig selv mht. funktion og design
I 1931 introducerede Loewe den første offentlige TV-transmission i verden. Allerede dengang var kvaliteten suveræn
Loewes mærkeværdier har ændret sig siden den gang, men selve hovedprincippet, som var formuleret af brødrene Siegmund og David Ludwig Loewe i Berlin i 1923 blev fulgt meget nøje. Loewes princip er at blive ved med at videreudvikle produkterne i takt med tiden og revurdere succeskriterier for den funktionelle nytænkning.
Loewe har siden 1948 fremstillet sine kvalitetsprodukter på hjemstedet i Kronach. I tidens løb har Loewes produkter fået mange internationale priser for deres teknologiske tænkning, æstetisk udtryk og innovative idéer. For at nævne nogle eksempler, har Art1 designet i 1985 fået titlen som designklassiker.
I 2005 blev Loewe en førende producent af fladskærms-TV’er i høj kvalitet. Det banebrydende produkt var Loewe Individual. Det innovative koncept handlede om, at brugeren selv kunne designe sit eget fjernsyn og tilpasse det i netop sit miljø.
Loewe Connect med indbyggede netværksmuligheder fra 2008 en begyndelsen på en tid, hvor digital underholdning spiller en ny og større rolle. Reference serien blev lanceret i 2009, den kombinerer et raffineret udseende og en meget unik teknologi.
I 2010 præsenterede Loewe sit Mediacenter, som er et midtpunkt for al den netværksbaserede hjemmeunderholdning.